14 potravín, ktoré vám pomôžu vyzerať o 10 rokov mladšie

stari

Nech sa Vám to páči, alebo nie, starnutie je súčasť života. Je to lepšie, než alternatíva hovoríme si. To ale neznamená, že nemôžeme starnúť dôstojne a vyzerať krásne bez ohľadu na to, v ktorom desaťročí života sme.

Vaša pokožka je komplexný trojvrstvový orgán, ktorý je vystavený ako vnútorným, (v tele) tak vonkajším (životné prostredie) faktorom, ktoré spôsobujú, že vyzerá bez farby, prepadnutá, vráskavá a stará. Našťastie môžeme bojovať proti mnohému z toho, čo spôsobuje, že naša koža sa javí stará tým, čo sa rozhodneme zaradiť do našej každodennej stravy.

Živiny pre zdravie kože

Ako už bolo spomenuté, Vaša pokožka je aktívny orgán, rovnako ako vaše srdce, pečeň a obličky. Na rozdiel od zvyšku vašich orgánov, je ale vaša pokožka je vystavená pôsobeniu faktorom životného prostredia, ako je škodlivé UV žiarenie, znečistenie, toxíny, chemikálie a extrémne poveternostné podmienky. Správna výživa vás bude chrániť a vytvárať zdravú a mladšie vyzerajúcu pleť.

Antioxidanty

Antioxidanty, ako je vitamín C, E, A, beta-karotén, polyfenoly a flavonoidy bojujú proti oxidatívnym škodám spôsobeným voľnými radikálmi a slnečným žiarením. Tiež hrajú úlohu pri syntéze kolagénu, ktorá poskytuje pleti štruktúru a pružnosť. Antioxidanty potláčajú zápal a môžu chrániť pred starnutím pleti.

Vitamín D

Nedávne štúdie preukázali, že tento vitamín je dôležitý pre oveľa viac než len zdravie kostí. Výskum ukazuje, že vitamín D môže v skutočnosti chrániť pokožku pred bunkovou smrťou indukovanú UV žiarením, ktoré spôsobuje, že nielen vaša pleť vyzerať staršie, ale tiež môže viesť k rakovine kože.

Prebiotiká a Probiotiká

Rovnako ako vaše črevá potrebujú dôležité baktérie pre zachovanie zdravia a dobrej funkcie, tak aj vaša pleť. Zahrnutie pre-a probiotík vo vašej strave je nevyhnutné pre mikroflóru a imunitné funkcie buniek vašej pleti, zabraňuje kožným ochoreniam a starnutia.

Esenciálne mastné kyseliny

Jedná sa o mastné kyseliny, ktoré naše telo nedokáže vyrobiť a musíme ich konzumovať prostredníctvom stravy. Zdravé tuky, najmä omega-3 mastné kyseliny, sú zodpovedné za udržanie produkcie kolagénu a pružnosti, aby bola vaša pleť hydratovaná, a vytvára bariéru proti UV žiareniu a poškodenia slnkom.

14 Potravín pre mlado vyzerajúcu pleť

Voda
Vieme, vieme, že to nie je potravina. Ako už bolo povedané, ak by ste mali robiť jednu vec pre vašu pokožku, mali by ste piť viac vody! Dehydratácia spôsobuje, že vaša pleť vyzerá suchá, bledá a bez života a robí ju to viac náchylnú k jemným linkám a vráskam. Je dôležité si uvedomiť, že by ste mali piť dobrú vodu, ako je napríklad prírodná pramenitá alebo filtrovaná. Voda, ktorá obsahuje ťažké kovy a iné toxíny, bude mať opačný účinok.

Losos
Losos a ďalšie mastné ryby, ako je tuniak dlhoplutvý, pstruh, a garnát sú vynikajúcim zdrojom karotenoidov (astaxantín a retinol), ako aj antioxidantov s fotoprotektívnymi vlastnosťami. Losos tiež obsahuje vysoké množstvo vitamínu D, koenzýmu 10, a omega-3 mastných kyselín, z ktorých všetky podporujú ochranu proti UV žiareniu, hydratáciu a regeneráciu pokožky. Uistite sa, že vyberiete ryby organické, divokého lososa, a skúste si ho pripraviť večer.

Káva a červené víno
Ukázalo sa, že nemusíte vynechať ranná šálka kávy, alebo večerné pohárik vína, v skutočnosti, vám môžu skutočne pomôcť vyzerať mladšie. Káva a červené hrozno sú bohaté na polyfenoly, ktoré majú silné antioxidačné vlastnosti a hrajú dôležitú úlohu v prevencii ochorení súvisiacich s oxidačným stresom. Štúdie preukázali, že konzumácia kávy môže skutočne pomôcť znížiť riziko vzniku melanómu a červené víno má aj rad ďalších výhod na podporu zdravia. Vyhnite sa cukru v káve.

Tiež si pamätajte, že káva a víno pôsobí ako diuretiká (čo znamená, že vás môže vysušovať). Takže za každú šálku kávy, alebo pohárik vína, sa uistite, že budete re hydratovať telo dvoma šálkami vody. Na zdravie!

Čokoláda
Ale nie len tak hocijaká čokoláda – musí mať minimálne 75% kakaa aby tam boli nejaké výhody. Rovnako ako káva, čokoláda je plná antioxidantov a polyfenolov, ktoré môžu zlepšiť vzhľad vašej pokožky. Cukor je nepriateľom pre zdravú pokožku, takže sa uistite, že sa vyhnete mliečnej čokoláde alebo sladké tyčinke v čokoládovej poleve.

Tmavá, listová zelenina
Bohužiaľ, zdravie kože nie je len čokoláda a víno. Kel, špenát a ďalšie tmavej listovej zeleniny sú plné vitamínu C, vitamínu A, a karotenoidu luteínu. Všetky tieto živiny sú veľmi dôležité v boji proti oxidačným poškodením a pre detoxikáciu pokožky, rovnako ako zvyšku tela.

Paradajky
Toto ovocie maskujúce sa ako zelenina obsahujú vysoké množstvo lykopénu, karotenoidu, ktorý zmierňuje poškodenie oxidáciou v tkanivách, ako je koža. Varenie paradajok prispieva k ešte lepšiemu vstrebávaniu živín.

Oranžová Zelenina
Mrkva, sladké zemiaky, tekvice získali ich oranžový odtieň z beta-karoténu. Tento karotenoid je známy pre svoje fotoochrannú vlastnosti a kožné výhody. Jedzte veľa (a máme na mysli naozaj veľa) tejto pestrofarebné zeleniny, ktorá môže tiež pomôcť dať vám prirodzený slnkom pobozkaný vzhľad.

Celé vajcia

Aminokyseliny v bielka z vajec sú nevyhnutné pre tvorbu kolagénu v koži, a karotenoid retinolu zo žĺtkov je zodpovedný za rast a udržiavanie buniek a tkanív kože.

Zelený čaj
Mimo mnohých ďalších výhod, tento čaj obsahuje flavonoidy a polyfenoly, ktoré chránia od kožných prejavov starnutia a môžu zlepšiť obsah elastické tkaniva v koži. Môžete ho piť, alebo použiť lokálne.

Fermentované potraviny
Posledné zdravotné trend vo výžive pre rok 2017 – fermentované potraviny sú probiotické bomby pre zlepšenie mikroflóry vašej pokožky a chráni pred poškodením, ktoré spôsobuje starnutie. Skúste kimchi, plnotučný kefír a kombuchu.

Vnútornosti
Pečeň a ďalšie vnútornosti sú plné proteínov pre tvorbu kolagénu a obsahujú vysoké množstvo karotenoidov a antioxidantu koenzýmu 10, ktorý chráni vaše kožné bunky a udržuje mladistvý vzhľad.

Avokádo
So všetkými jeho esenciálnymi mastnými kyselinami (EFA), vitamíny, a minerály je ľahké pochopiť, prečo je avokádo tak dobré pre tvár a telo. Jedzte ho, alebo ho môžete použiť lokálne na svoje telo pre vrátenie života svojej koži. Iné zdroje zdravých tukov sú chia semená, orechy, tekvicové semienka a konopné semená.

Citrusové plody
Ovocie, ako sú citróny, citrusy, pomaranče a grapefruity sú jedny z najlepších zdrojov vitamínu C, čo pomôže tomu, že vaše telo produkuje kolagén a zvonka pomáha zosvetliť tmavé škvrny a ďalšie prejavy starnutia. Skúste citrónovou šťavou bodovo ošetriť telo na zníženie viditeľnosti jaziev a znamienok.

Kurkuma
Čo nemôže kurkuma urobiť? Kurkumín v kurkume je silný antioxidant, ktorý potlačí zápal, chráni a zlepšuje vzhľad vašej pokožky. Skúste do svojich receptov zahrnúť viac kurkumy.

Dve veci, ktorým sa vyhnúť

Cukor

Ak existuje jedna potravina, ktoré sa vyhnúť za každú cenu, to je cukor. Zvlášť pre tých, ktorí trpia akné. Cukor zvyšuje hladinu inzulínu, narúša imunitný systém a spôsobuje predčasné starnutie.

Fajčenie

Medzi mnohými ďalšími zdravotnými rizikami fajčenia tiež vyzeráte staršie. Fajčenie spôsobuje oxidačné poškodenie a hlboké vrásky, zafarbenie a prepadnutú kožu.

Ak vám článok pomohol, budeme radi za zdieľanie s priateľmi 😉

zdroj:theheartysoul.com

You Might Also Like