Ako pribrať na váhe? Základ, ktorý musíte zmeniť!

13

Hoci sa väčšina ľudí snaží schudnúť, nájdu sa takí, ktorých trápi nízka váha a pribrať čo i len kilo im robí skutočne veľký problém.

 

Nemusia sa kontrolovať v jedle, konzumujú sacharidy a stále nič. V obchodoch majú problém nájsť si vhodné oblečenie, všetko na nich visí ako na vešiaku, krivky nulové a všetko je vidieť v tvári – nevyspatosť, vrásky i nepekné tmavé kruhy pod očami. Navyše, odsudzovanie okolia za možnú anorexiu im na sebavedomí a psychike naozaj nepridáva. Muži naopak túžia po tele dobre stavaných chlapov.

Príčin nízkej váhy môže byť niekoľko. Môže isť o genetiku, nevhodné stravovanie, prekyslenie organizmu, stres či zdravotné problémy, najčastejšie je to ochorenie štítnej žľazy.

Pribrať môže byť skutočne ťažším cieľom než schudnúť.

Kde je chyba a čo robiť, aby ručička na váhe konečne stúpla?

Zlá cesta

Myslíte si, že cvičením a zdravou výživou schudnete ešte viac, a tak sa im oblúkom vyhýbate. To je však veľká chyba!

Určite ste sa už pokúsili ísť cestou nezdravej stravy a častej konzumácii jednoduchých sacharidov. Dobre ste sa však určite necítili. Buď ste vôbec nepribrali, alebo sa to odrazilo len na nafúknutom brušku, nepeknej pneumatike a nedostatku energie. Pri konzumácii tučného jedla si navyše koledujeme o zdravotné problémy. Nesprávny jedálniček je častou príčinou neschopnosti pribrať.

Ako na to?

Základom zdravého tela vo vnútri i navonok je výživná pravidelná strava a cvičenie, a to ako pri chudnutí, tak i pri snahe pribrať. Skúste preto začať práve tu a buďte trpezliví!

Zamerať by ste sa mali na naberanie svalovej hmoty a nie telesného tuku. Jednoduchých cukrov a nasýtených tukov prijímajte minimum!

3 hlavné jedlá by pre vás mali byť samozrejmosťou, pričom stravu by ste mali prijímať pravidelne, každé 2-3 hodiny, posledné jedlo dve hodiny pred spánkom. Všetko, čo zjete, si starostlivo zapisujte. Ak nepriberiete, nájdete tu chybu a budete sa snažiť ju odstrániť.

Do vášho jedálnička by ste mali zaradiť sacharidy v podobe príloh, cestovín, zemiakov, ryže, kuskusu, ovsených vločiek a tmavého pečiva.

Veľmi dôležitú úlohu tu hrá dostatočný príjem bielkovín, ktoré sa podieľajú na raste svalov. Strukoviny, vajíčka a mäso by malo byť na dennom poriadku.

Prijímajte tiež zdravé tuky z rýb, olivového oleja či avokáda.

Pomôžu vám i oriešky, sušené i čerstvé ovocie, najmä banány a plnotučné mliečne výrobky – tvaroh, syry či kefír.

Pohyb

Určite zapojte do svojho života i pohyb. Rastu svalovej hmoty pomôže posilňovanie s ľahkými váhami. Po cvičení sa nezabúdajte najesť. Je to veľmi dôležité, inak vám svalová hmota tak ľahko neporastie.
Stavte na ovocie, najlepšie banány a jedlo s vysokým obsahom proteínov. Počas dňa by ste mali skonzumovať viac kilojoulov, než spálite.

A nakoniec, nezabúdajte na dostatok spánku!

zdroj:http://www.info.sk/sprava/56846/ako-pribrat-na-vahe-zaklad-ktory-musite-zmenit/

You Might Also Like