Báječná nízkosacharidová pizza z chia semienok a cukety

1048316_w1020h450c1cx511cy250

Táto pizza neobsahuje žiadnu múku. Cesto je zložené zo zeleniny – rozmixovaná mrkva a cuketa, hustotu získa vďaka syru a celistvosť mu dodá vajíčko. Chia semienka urobia z tohto jedla zdravú dobrotu. Hríby a listová zelenina mu dodajú skvelú chuť.

Suroviny:
– 1 vajce
– 250 g syra Halloumi alebo iného tvrdého a slaného syra
– 1 cuketa
– 2 mrkvy
– 2 lyžice chia semienok
– 1 konzerva lúpaných paradajok
– 1 strúčik cesnaku
– polovica cibule
– soľ, korenie, sušené bylinky
– 4 hríby
– 5 cherry paradajok
– 1 hrsť rukoly alebo bazalky

-1048316_w1020h450c1cx511cy250

Postup prípravy:
Rúru si predhrejte na 200 stupňov. Chia semienka rozmixujte v mixéri (asi 10 sekúnd). Cuketu a mrkvu nakrájajte na malé kúsky a tiež rozmixujte v mixéri  alebo kuchynskom robote. Preceďte cez sitko, hmotu posoľte, vymiešajte a nechajte postáť v cedníku aspoň 10 minút. Počas tejto doby sa oddelí z hmoty voda. Občas hmotu zamiešajte a potlačte, aby prebytočná voda odtiekla.

Následne pridajte syr, chia semienka, vajce, dochuťte soľou a čiernym korením, či bylinkami a dobre premiešajte v mixéri alebo v kuchynskom robote. Cesto naneste na papier na pečenie, vyformujte z neho placku a pečte asi 20 minút. Predtým si však pripravte paradajky z konzervy. Cibuľu a cesnak pretlačte alebo postrúhajte najemno. Jemne ich opečte v panvici na rozohriatom olivovom oleji. Potom pridajte paradajky z konzervy a duste spolu asi 10 minút. Cesto pretrite takto pripravenou paradajkovou omáčkou, poukladajte naň hríby, paradajky, či iné suroviny a pečte 10 minút. Upečenú pizzu na osvieženie posypte rukolou alebo bazalkou a parmezánom.

 -1048301_w499h533

You Might Also Like