Najhoršie raňajky, alebo ako by rozhodne nemal začínať váš deň – 2. časť

Pallavi-Rao-Foods-To-Avoid-First-Thing-In-The-Morning-770x402

V prvej časti sme vás informovali o nevhodnosti jednoduchých sacharidov počas raňajok. Dnes sa zameriame na tučné jedlá, údeniny a sladké cereálie.

Tučné jedlá
Už samotná Ájurvédská medicína radí, že je dobré sa v ranných hodinách vyhnúť ťažkému jedlu, ktoré preťaží váš tráviaci systém. Ťažko stráviteľné jedlo, napríklad mäso, tak spôsobí, že vaša energia bude na nule a vy budete celé dopoludnie unavení. Rovnako pôsobí aj maslové produkty, či tučné mliečne výrobky. Ráno štartujte s polotučným, ak nie odtučneným mliekom, či jogurtom. Zaobíďte sa bez tuku, predovšetkým toho nezdravého živočíšneho, zamedzíte aj problémom s trávením, ako sú bolesti v žalúdku, pálenie záhy a preťažený tráviaci trakt.

Údeniny
Údeniny sú veľmi často zaradené v pravidelnom jedálničku aj človeka, ktorý dodržiava zdravý životný štýl. Prečo je teda netučná kuracia šunka na škodu? Problémom sú pomocné konzervanty, ktoré sú bežnou súčasťou akejkoľvek údeniny. Ak teda nemáte domácu šunku, ktorá má krátku dobu trvanlivosť, je údenina úplne nevhodná. Vysoký príjem konzervantov, konkrétne dusičnanu draselnému, vedie k zvýšeniu rizika vzniku rakoviny hrubého čreva. Preto sa výrobky obsahujúce túto látku neodporúčajú ani deťom.

4873400550_c1fa7f5172_b-768x510

Sladké obilniny
Cereálie sú rovnako ako údeniny často chybne radené medzi zdravé potraviny. Prečo? V množstve z nich je totiž vysoké percento jednoduchého cukru. Aj keď sú reklamy lákavé a obaly sľubujú príliv dôležitých minerálov, mnohokrát však obsiahnutým cukrom prevyšujú už spomínané sladké pečivo. Preto buď starostlivo čítajte etikety a zvážte, ak chcete ráno začať s vysokou dávkou cukru, alebo si raňajky pripravujte sami. Namiesto presadeného napečeného müsli z obchodu, si vyrobte zdravší variant sami, alebo stavte na čerstvé domáce obilninové kaše (z ovsených vločiek, pohánky, ciroku.), Ktorú si večer môžete pripraviť a ráno len ohriať. Navyše teplé potraviny odporúča tiež Ayurveda, ktorá tvrdí, že udržujú energiu po celý zvyšok dňa.

Miesto týchto potraviny radšej jedzte celozrnné pečivo s nízkotučným tvarohom, či syrom, zeleninu, varené vajíčka, obilninové kaše (pozor na kaše do hrnčeka), či nízkotučný jogurt s čerstvým ovocím a celozrnnými sušienka s nízkym obsahom cukru.

Tip: Ráno začnite pohárom teplej vody, ktorá naštartuje trávenie, zmierňuje zápchu, detoxikuje obličky a odplavuje škodlivé toxíny z tela. Nezabudnite v dopoludňajších hodinách na pitný režim, ktorý by mal byť v túto časť dňa najsilnejší.

Zdroj

You Might Also Like