Najhoršie raňajky, alebo ako by rozhodne nemal začínať váš deň – 1. časť

Pallavi-Rao-Foods-To-Avoid-First-Thing-In-The-Morning-770x402

Už mnoho riadkov bolo napísané o tom, ako je raňajky dôležitou súčasťou dňa. Je to štart, ktorý by sme mali začať vyváženým jedlom pre správne fungovanie organizmu. Preto je veľmi dôležité vybrať si raňajky dobre a vyhnúť sa potravinám, ktoré váš organizmus zaťaží a spomalí.

Ako už názov článku napovedá, existuje rad potravín, ktoré zaťažujú tráviaci trakt. Radíme medzi ne potraviny tučné, s vysokým glykemickým indexom, alebo na báze jednoduchých a rafinovaných cukrov. Všetky tieto faktory spôsobujú vysoký príliv, následne pokles energie a obrovský pocit hladu. Poďme sa dnes pozrieť na to, čomu sa pri raňajkách vyhnúť.

Potraviny s vysokým obsahom cukru
Začať svoj deň sladkú pochúťkou je pre mnoho z nás lákavou vidinou, avšak veľmi nevhodnou. Vzhľadom na to, že tieto potraviny majú vysoký glykemický index, zaznamenáte po raňajkách obrovský prísun energie, ktorý však behom hodiny rapídne klesne. Začnú sa vo vás prebúdzať chute predovšetkým na nezdravé potraviny, ako sú sušienky, hranolky a sladkosti, ktoré sú po ruke. Bol však vykonaný výskum, v ktorom sa zistilo, že ľudia raňajkujúci potraviny s vysokým glykemickým indexom, mali po niekoľkých hodinách rovnakú hodnotu hladinu cukru v krvi ako ľudia, ktorí neraňajkovali vôbec. Tieto potraviny teda vedú k potrebe častejšie jesť, podporujú obezitu a zhoršujú celkový zdravotný stav organizmu.

Vyhýbajte sa preto potravinám ako je sladké pečivo (šišky, koláče, plnené taštičky a rožteky), sladené obilniny (pozor na vysoký obsah cukru), alebo vafle a palacinky.

Ak si chcete však dopriať sladké raňajky, nájdite inú cestu. Namiesto bieleho cukru a ďalších nezdravých sladidiel vyskúšajte sladiť medom, či prírodnými sirupmi (javorovým, ryžovým, agátovým, datľovými, a podobne). Osladiť si jedlo môžete aj ovocím. A miesto polotovarov a hotového pečiva si radšej upečte zdravú variantu obľúbenej pochúťky.

pexels-photo-24174-768x512

Jednoduché sacharidy
Medzi jednoduché sacharidy často radíme aj potraviny, ktoré neobsahujú cukor, sú však z nevhodného typu obilnín. Rovnako ako sladké pochúťky, aj ony sú nezdravé a na raňajky nevhodné. Reč je o bielom pečive, ako je chlieb, rožky a pletenky. Aj tieto potraviny zapríčiní vysoký príval cukrov v krvi spolu s produkciou inzulínu. Po takýchto raňajkách môžete čakať, že vám práca pôjde ťažko od ruku, vaša koncentrácia bude slabá a únava vysoká. Na jednoduché sacharidy by si mali dať pozor predovšetkým osoby trpiace cukrovkou.

Pokračovanie v 2. časti.

Zdroj

Vyspite sa kráľovsky! :) NovýNábytok.sk

You Might Also Like