Pravidlo 40:30:30 pre ideálne chudnutie!

brunette-with-a-plate-of-meats-and-veggies-1

V snahe získať dokonalé telo mnohí z nás urobia veľkú chybu a tou je, že zo svojej stravy vylúčia tuk alebo sacharidy, alebo oboje naraz. Je to spôsobené tým, že všade sa propaguje, že bielkoviny nás robia štíhlymi. Moderné sú vysoko protéinové diety ako napr. Dukanova dieta, ktoré sľubujú rýchle a trvalé schudnutie.

Na čiernej listine sú teda všetky tuky a sacharidy. Je pravda, že týmto spôsobom naozaj rýchlo schudneme, ale uberáme telo o dôležité živiny, čo sa neskôr odzrkadlí na našom zdraví, poprípade sa môže dostaviť známy jojo efekt.

Tuky a sacharidy sú nevyhnutné pre každodenné procesy odohrávajúce sa v našom tele.

Podľa odborníkov na výživu, dokonalé pravidlo v stravovaní ktorý zaručuje udržanie správnej hmotnosti a dobrého zdravotného stavu, je 40:30:30. Tieto čísla vyjadrujú pomer v akom má byť zložená naša strava. V praxi to znamená, že náš tanier by mal obsahovať komplexné jedlo, to znamená, 40% sacharidov, 30% bielkovín a 30% tukov, v troch hlavných jedlách: raňajky, obed a večera.

Ak chcete schudnúť, nemusíte teda meniť pomer bielkovín, sacharidov a tukov, a už vôbec nie ich úplne vylúčiť.

Uprednostňujte pestrú zdravú stravu, čítajte etikety o určení odporúčaného denného príjmu kalórii a robte fyzickú aktivitu. Ak budete dodržiavať pravidlo 40:30:30, ostanete po jedle dlhšie sýty a nebudete mať chuť vyjedať medzi hlavnými jedlami.

You Might Also Like