Ako škodia vysoké opätky? poznáme príčiny

7-71

Nosenie topánok na vysokých podpätkoch –  vaším nohám vedia spôsobiť poriadnu bolesť. No to ženy dnes neodradí od každodenného nosenia. A ak sa toho neviete vzdať pozrite si čo sa deje s vašimi nohami keď ich nosíte.

Neprirodzená poloha nohy na vysokom podpätku
Berte do úvahy ľudsky prirodzenú pozíciu nohy. Boli sme predurčení chodiť na pätách kde premiestňujeme svoju váhu pri chôdzi.
Podpätky to zmenili.
Štúdie v JAMA dokázali, že nosenie na podpätku umiestni nohu do neprirodzeného tlaku ktoré presúva našu váhu na prednú časť chodidla.
Tento efekt sa zhorší keď sa budeme v nich častejšie pohybovať. V priebehu času nám môže oslabiť pätu kvôli nadmerného množstva stresu na prednej časti nohy.

Čo sa stane s Tvojím telom keď si obuješ také podpätky?

Vďaka modernej medicínskej technológií, výskumníkov a doktorov si môžeme presne zistiť ako reaguje telo keď žena nosí podpätky. Spôsobuje to, že žalúdok je posunutý dopredu a zadok je posunutý dozadu. Možno to vyzerá pôsobivo ale zmení to naše prirodzené rozloženie hmotnosti na chrbát a dostávame tak preťaženie chrbtice.

Niektoré správy ukázali, dokonca jeden stavec tlačil dopredu cez iný čo spôsobil dôsledok opotrebovania vysokým podpätkom. Toto je veľmi bolestivý stav a riziko ktoré na seba ponesiete.
Snáď najhoršie na nosenie podpätkov je to, čo robia vaším nohám. Vzhľadom k pozmenenej pozície vášho lýtkového svalu. Ten bude kratší a skráti Achillovú šľachu. To neublíži ale určite si to všimnete keď si ich vyzujete a vrátite sa do prirodzenej polohy nôh.
Keď budete chodiť bosí po dome tak si vaša noha udržiava 90 stupňov. Zrazu, vaša achillová šľacha bude pod obrovským množstvom tlaku. Môže to spôsobiť natrhnutie šľachy.

Nebezpečenstvo ?

Za určitých podmienok riskujeme zranenia keď ich budeme nosiť pravidelne. Toto su ich najčastejšie príčiny nosenia.

1. Natiahnutie svalov okolo členkov
2.Bolesti chrbta kvôli vašemu ťažisku ktoré sa posunie
3.Oslabenie Achillovej päty
4.Znecitlivenie prstov
5.Trvalé poškodenie nervov v prstov
6.Oslabené lýtkové svaly

Nechceme Vás od nich úplne odradiť no musíme si uvedomiť kde sme schopný až zájsť kvôli kráse a zdraviu. Ak ich hlavne nosíte pri špeciálnych príležitostiach. Najlepšou prevenciou proti poškodeniu nôh je chodiť chvíľu naboso.

Zdroje:

healthunits.com fai.sagepub.com womenshealthmag.com

You Might Also Like