Trápia vás bolesti krčnej chrbtice? Odstráňte je pomocou jednoduchých cvikov

Exercises-To-Treat-Neck-Pain-770x402

Bolesť v oblasti ramien a šije je jednou z každodenných nepríjemností, ktorá trápia mnohých ľudí. Môže byť vyvolaná poranením, napätím a stresom, zlým držaním tela a minimálnou fyzickou aktivitou. Avšak nie každý potrebuje profesionálneho fyzioterapeuta, ktorý odstráni tieto nepríjemnosti. Skúste si pomôcť sami s týmito jednoduchými cvikmi.

Prečo cvičiť krčnú chrbticu
Neustále sa zvyšujúce percento ľudí trpiacich bolesťami stuhnutých svalov v oblasti krku a ramien je podľa fyzioterapeutov dôsledkom ochabnutých svalov. Ľuďom všeobecne chýba pohyb, a vďaka tomu sú náchylnejšie k svalovému napätiu. Pravidelné cvičenie však posilní slabé svalstvo, zmierni stuhnutosť a zvýši ich flexibilitu.

Pri pravidelnom cvičení by sa váš stav mal zlepšiť v priebehu dvoch týždňov. Za túto dobu dôjde k zosilneniu krčných svalov a na odstránenie bolesti a stuhnutosti. Zhruba po mesiaci pocítite vyššiu flexibilitu. Ak sa však váš problém ani po tejto dobe nezmierni, mali by ste zvážiť návštevu odborníka.

Jednoduché kroky k odstráneniu bolesť za krkom

Správne držanie tela

Jedným zo základných problémov, ktoré spôsobujú túto bolesť, je nesprávne držanie tela. Zistite, či správne chodíte, sedíte aj ležíte. Ak nie, myslite na to počas dňa a snažte sa narovnať chrbticu.

V každom prípade by ste mali hlavu držať v neutrálnej pozícii a nesnažiť sa ju po dlhšiu dobu držať natočenú, či naklonenou na jednu stranu. Vaše ramená by mali smerovať mierne dozadu, zatiaľ čo hrudník nahor. Ak sa pozriete na postavu z boku, uši by mali byť v jednej línii s ramenami.

Zo strany na stranu

Najlepším cvičením, ktoré môžete vykonávať počas celého dňa, je jemné krútenie hlavy hore a dole a zo strany na stranu. Tento cvik je prvou pomocou pre úľavu stuhnutého krku a proti bolesti. Odstráni tiež svalový stres a stuhnutosť.

Pri tomto cvičení začnite tak, že hlavu s výdychom predkloníte. Snažte sa bradou dotknúť hrudníka. V tejto pozícii vydržte 5 sekúnd a potom vráťte. Opakujte aspoň päťkrát. Podobný cvik praktikujte aj do strany s tým rozdielom, že sa budete snažiť dotknúť uchom ramená.

Tesne pod hlavou

Niektorý typ stuhnutosti môže vychádzať aj z miesta priamo pod lebkou. Je teda dobré nezabudnúť ani na túto časť. Cvičenie začíname tak, že s výdychom tlačíme bradu čo najviac dopredu a dozadu. V zadnej časti môžeme cítiť príjemné pretiahnutie krku. V pozícii vydržíme po dobu 5 sekúnd, následne vrátime. Cvik opakujeme opäť päťkrát.

Posilňujúci cvik

Nasledujúci cvik prináša posilnenie a uvoľnenie šije a oblasti ramien. Je vhodný predovšetkým pre tých, ktorí trpia bolesťami v oblasti krčnej chrbtice. Tento typ problému spoznáte aj podľa toho, že sa bolesť zvyšuje pri pohybe a cvičení.

Sadnite si chrbtom k rovnej ploche (ideálne k stene) s hlavou voľne položenú. Ruky položte dlaňami na čelo. S výdychom tlačte rukami do čela, zároveň hlavou proti rukám. V tomto napätie vydržte 10 sekúnd, potom uvoľnite. Cvik opakujte trikrát. Tento cvik sa dá aplikovať aj s rukami na strane, alebo vzadu.

Jóga proti bolesti krku
Skvelým a asi najlepším cvičením pre odstránenie bolesti za krkom je joga. Toto prastaré cvičenie zlepšuje správne držanie tela a posilnenie svalov. Ak vás trápia akékoľvek problémy s krčnou chrbticou, joga vám vždy pomôže. Odstráni stres, pretiahne stuhnuté svaly a posilní ochabnuté.

Pozícia hory

Tento jednoduchý cvik spočíva v pozícii v stoji, kedy nohy sú mierne od seba, asi na šírku bokov, kostrč smeruje smerom k zemi, hrudný kôš smerom nahor a panvu mierne von. S nádychom vytlačíme rameno k ušiam a držíme niekoľko nádychov a výdychov. S výdychom povolíme a opakujeme na druhú stranu. Hlava by pri tomto cviku mala byť uvoľnená.

Anjelské krídla

Tento cvik sa dá aplikovať ako v stoji tak sede. Nesmieme však zabúdať na správne držanie tela. S nádychom sa snažíme tlačiť lakte a lopatky k sebe, s výdychom uvoľníme. Opakujeme asi päťkrát, alebo dovtedy, kým nám to bude príjemné.

Vyskúšajte tieto cviky a rozlúčte sa nadobro s bolesťami v oblasti krčnej chrbtice.

Zdroj

Vyspite sa kráľovsky! :) NovýNábytok.sk

You Might Also Like