Vďaka týmto radám sa váš metabolizmus zrýchli aj po 35-ke

Metabolizmus po 35-ke je pomalší,tejto skutočnosti sa nevyhneme. Je to preukázané aj lekármi. Neznamená to však, že musíme zabudnúť na peknú postavu, krásne krivky a peknú pokožku. Málokto vie, že proces starnutia začína v endokrinnom systéme.

Narušený endokrinný systém

Každý z nás môže zlepšiť endokrinný systém a dokonca si to nevyžaduje ani veľké finančné výdavky alebo nejakú fyzickú námahu.

Заболевания-щитовидной-железы-300x257
takprosto.cc

Všetko, čo musíte urobiť, je správne sa stravovať a viac sa hýbať, pretože hlavným odberateľom kalórií v tele je práve svalové tkanivo. Vyskúšajte dlhšie prechádzky, jógu, dlhé prechádzky alebo len choďte viac po schodoch.

Hlavným faktorom, ktorý ovplyvňuje fungovanie žliaz s vnútornou sekréciou, je jedlo. Je potrebné doplniť užitočné látky v strave, a tým aj pozitívne ovplyvniť fungovanie žliaz, napríklad štítnej žľazy.

Nezabudnite, že v prípade, že endokrinný systém bude fungovať ako hodinky, nebudete mať problémy ani s nadváhou. Ako teda na správnu výživu?

Štítna žľaza

Táto žľaza má silný vplyv na celé telo. Pri porušení štítnej žľazy človek cíti únavu a apatiu. V dôsledku toho stratí aj chuť na milovanie s opačným pohlavím. Porucha štítnej žľazy môže tiež spôsobiť výskyt symptómov predčasného starnutia v relatívne krátkom časovom období.

Aby sa predišlo týmto dôsledkom, je nutné doplniť zásobu jódu v tele. Tiež pre normálne fungovanie štítnej žľazy sú dôležité vitamíny B, C a tyrozín – špeciálna aminokyselina, ktorá sa podieľa na budovaní proteínu.

Hlavným zdrojom jódu sú morské plody, paradajky, reďkovky a repa. S vitamínmi vám pomôžu aj ovsené vločky, špargľa, fazuľa, zemiaky a pivné kvasnice.

Pohlavné žľazy

U žien sú to teda vaječníky a u mužov semenníky. Nedostatok vitamínov môže mať negatívny dopad na fungovanie pohlavných žliaz. Nepríjemná správa pre milovníkov pôstu: prísna diéta a potravinové obmedzenie často vedú k zániku sexuálnej túžby.

Pre produktívnu prácu pohlavných žliaz sú potrebné vitamíny A, C, E a vitamíny skupiny B. Najlepšími zdrojmi vitamínu A sú olej z tresčej pečene, zemiaky, pečienka, kapusta, paradajky.
8031763
takprosto.cc

Pridajte k tomu aj zásoby vitamínu C, pričom pomôžu čierne ríbezle, citróny, pomaranče a kapusta. Vitamín E môžete získať z pšeničných klíčkov, šalátu a vaječných žĺtkov.

Nadobličky

Často tiež nazývané ako tzv. žľazy konfrontácie alebo tiež tajné, ktoré dodávajú telu príliv vitality a energie.

Hormóny nadobličiek aktívne podporujú metabolizmus a majú aj pozitívny vplyv na sexuálny život a výkon svalov. Pre správne fungovanie týchto žliaz sú potrebné potraviny s vysokým obsahom vitamínov A, C a E.

Prištítne telieska

Poruchy prištítnych teliesok sú sprevádzané príznakmi ako je nekontrolovaný hnev a podráždenosť. Aby sa zabránilo problémom s nervovým systémom, je nutné doplniť vitamín D.

Žĺtok a rybí olej – to sú tie najlepšie doplnky každodennej stravy pre tých, ktorí trpia dysfunkciou prištítnych teliesok.

Pankreas

Vykonáva exokrinné a endokrinné funkcie. Pankreas je hlavný zdroj enzýmov a zabezpečuje úspešné štiepenie bielkovín, tukov a sacharidov. Vzhľadom k uvoľneniu inzulínu a glukagónu do krvného obehu je pankreas schopný regulovať metabolizmus sacharidov.

bolest-brucha
takprosto.cc

Poruchy pankreasu môžu viesť ku vzniku ochorenia ako je diabetes. Vynikajúcou prevenciou pankreatických ochorení budú potraviny s vysokým obsahom vitamínov B, cystínu a kyseliny glutámovej.

Prajem vám, nech vás choroby obchádzajú, možno aj vďaka tomuto článku.

zdroj: takprosto.cc

You Might Also Like