Viete koľko vody musíte vypiť, aby ste neboli dehydrovaný

voda_zpscqh5ynqr

S pribúdajúcim vekom menej pociťujeme smäd v porovnaní s mladými ľuďmi. O to viac na to potom musíme myslieť a doplňovať tekutiny aj keď práve nie sme smädní.

Množstvo tekutín, ktoré naše telo potrebuje sa líši v závislosti od mnohých faktorov, ako úrovne fyzickej aktivity, fyziológiu klímu atď. Odborníci odporúčajú 2,2L tekutín denne pre ženy a 3L tekutín denne pre mužov. Tieto čísla zahŕňajú tekutiny obsiahnuté aj v ovocí zelenine a ďalších poravínách, ktoré počas dň  skonzumujeme.
Počas leta horúčav, alebo počas fyzickej aktivity sa tieto čísla môžu zvýšiť, aby sme zabezpečili dostatočnú hydratáciu tela. A prečo je voda taká dôležitá? Pozrite sa sami na nasledujúci obrázok.

voda_zpscqh5ynqr (1)

Známky dehydratácie

Tmavý a zapáchajúci moč

Suché pery a ústa

Bolesti hlavy prípadne závraty

Únava a popudlivosť

Neschopnosť sa koncentrovať

Takže ak pocítite niektorý z týchto varovných signálov, riešenie môže byť často jednoduché, možno sa stačí len napiť.

zdroj:womendailzmagazine

You Might Also Like